شعار تبلیغاتی یعنی چی؟ و نحوه ساخت شعار خوب ؟

راهنمایی انتخاب شعار تبلیغاتی | شعار تبلیغاتی به انگلیسی = Slogan | برندهای بزرگ چرا به سمت شعار های تبلیغاتی رفتند و چقدر در فروش کالا و خدمات آنها موثر بوده . آیا ما هم برای کسب و کار خود باید یک شعار داشته باشم ؟ پاسخ همگی در این مطلب ? What does business slogan mean

شعار تبلیغاتی چیست؟

پایانت طراحی سایت سیرجان 19 شعار تبلیغاتی یعنی چی؟ و نحوه ساخت شعار خوب ؟

یک شعار تبلیغاتی عالی می تواند به مشتریان تمامی بیزینس ها، استارتاپ ها و کسب و کار های کوچک کمک کند تا مشتریان برند آن ها را به خاطر بسپارند و از رقبا متفاوت شوند. این شعار های تبلیغاتی می توانند باعث موفقیت یا شکست هم شوند. اگر افراد از شعار یک برند استقبال کرده و آن را بپسندند، ممکن است هنگام خرید برای محصولی، آن برند را انتخاب کنند. در مقاله امروز، ما در مورد شعارها، اهمیت آن ها و چگونگی ساخت یک شعار موثر صحبت خواهیم کرد.

هم اکنون میتوانید این مطلب و مطالب بیشتری را در صفحه اینستاگرام ما به ادرس Payanet.ir مشاهده و استفاده کنید

https://instagram.com/payanet.ir

شعار تبلیغاتی چیست؟

شعار یک عبارت کوتاه، موثر و بخشی از هویت برند شما است. در کمپین های تبلیغاتی، شعارها اغلب در کنار لوگو ها قرار می گیرند. یک شعار مناسب، راهی قدرتمند و زیبا برای این است که به مشتریان خود بگویید چرا باید از شما خرید کنند. شعار هوشمند این قدرت را دارد که اعتبار برند شما را افزایش داده و باعث شناخت بیشتر شرکت یا محصول شما شود. این فرصت را از دست ندهید! به طور معمول، یک شعار شامل پنج کلمه یا کمتر است. یک شعار باید نشان دهنده نقاط مثبت برند شما یا محصولی باشد که می خواهید به فروش رسانید. یک شعار خوب باید بدون پیچیدگی و بیش از حد کاربردی باشد. استعاره ها آرایه های زبانی هستند که ازآن ها برای افزودن عمق و معنا به شعار ها استفاده می شوند. یک شعار خوب شما را از باقی رقبا متمایز می کند. ما روزانه صدها ترفند تبلیغاتی را می بینیم و می شنویم، بنابراین برجسته شدن کار ساده ای نیست. شما باید سخت تلاش کنید تا مورد توجه قرار بگیرید.

نحوه ایجاد یک شعار ماندگار

1. ابتدا لوگو را انتخاب کنید

برای حداکثر تاثیر گذاری، شعار خود را با یک لوگوی قدرتمند همراه کنید. هرچند یک لوگو حرف اول را می زند. قبل از اینکه به دنبال شعار بگردید ، یک لوگوی هوشمند طراحی کنید تا نشان تجاری شما باشد. شما باید همزمان به شعار و لوگو دقت کنید تا ترکیبی منسجم و متعادل ایجاد کنید. حتما نشان و شعار شما باید مکمل یکدیگر باشند.

برند های بزرگ از تغییر شعار خود همراه با تغییر اولویت ها یا تغییر بازار ترسی ندارند. فرآیند تغییر شعار به برند ها کمک می کند تا همراه اتفاقات روز و رقابت بین برند ها پیش بروند. اگر احساس می کنید لازم است شعار خود را در چند سال آینده تغییر دهید، این کار را انجام دهید.

جهت سفارش طراحی لوگو با بالاترین کیفیت و با رعایت استاندارد های جهانی اینجا کلیک کنید

2. برای ساخت شعار خود به اندازه کافی زمان بگذارید.

اگر مسئولیت ساخت شعار برای یک شرکت را دارید، روند کار خود را به چند مرحله تقسیم کنید. جمع آوری اطلاعات مربوط به شرکتی که برای آن شعار ایجاد کرده اید، ارائه چند ایده و درخواست نظرات دوستان خود و مشتریان، در پایان پیشنهادات را مورد بحث قرار داده و اصلاحات را انجام دهید. ساخت شعار حتی برای متخصصان با تجربه نیز می تواند مشکل باشد و حداقل یک روز کاری کامل طول خواهد کشید، بنابراین مطابق آن دستمزد درخواست کنید. اگر شما قصد استخدام شخصی برای ساخت شعار تبلیغاتی خود را دارید، حتما از اینکه آن شخص مهارت های لازم را داراست، اطمینان حاصل کنید. پس از تأیید و پرداخت نتیجه نهایی، از آن فرد نخواهید که شعار شما را تغییر دهد. اگر نسخه پیشنهادی را دوست ندارید، پیش از اتمام کار، فوراً به او اطلاع دهید.

3. شعارتان ر اساده انتخاب کنید

برای موفقیت، یک شعار باید با روحیات مخاطب سازگاری داشته باشد. تاثیر یک شعار تنها در چند ثانیه ابتدایی اتفاق می افتد، بنابراین از این فرصت کوتاه به نفع خود استفاده کنید. سعی بر اشاره به چندین هدف در یک جمله اشتباه است. از کلمات پیچیده و گیج کننده که مخاطبان را مجبور می کند حدس بزنند چه می خواهید بگویید، اجتناب کنید. هرچند گاهی اوقات می توانید این قانون را زیر پا بگذارید. اگر به کلمه پیچیده ای رسیده اید که آنقدر پر معناست که جایگزین کل جمله می شود، از آن استفاده کنید! شاید این کلمه باعث تفاوت شما از دیگر رقبا شود. همان طور که پیش از این اشاره شد، شعار باید کوتاه باشد. به عنوان مثال می توانیم به شعار افسانه ای برند نایک (Just do it) (فقط انجامش بده) اشاره کنیم. این شعار با تمامی فرهنگ ها سازگار است.

70anvptajuqq پایانت طراحی سایت سیرجان 19 شعار تبلیغاتی یعنی چی؟ و نحوه ساخت شعار خوب ؟

4. از طنز استفاده کنید

اگر استفاده از طنز با برند شما سازگاری دارد، با افزودن طنز به شعار خود، آن را به یاد ماندنی تر کنید.

شما باید اولویت های خود را به درستی تعیین کنید. اگر استفاده از طنز جذب افراد را سخت تر می کند، آن را از ترکیب حذف کنید.

5- صادق باشید و از خودتان بیش از حد تمجید نکنید

مانند هر چیزی در زندگی، صداقت نقش مهمی در برند سازی دارد. آیا مطمئن هستید که کسب و کار شما می تواند بهترین کیفیتی را که شعار شما وعده می دهد، ارائه دهد؟ اگر پاسخ شما خیر است، احتمالاً باید آن را تغییر دهید.

از کلماتی که باعث می شود انتظارات مشتریان از شما زیاد باشد و مسئولیت های سنگینی را بر دوش شما می گذارد، مانند “بهترین” و “اولین” خودداری کنید. اینها کلیشه هایی هستند که توسط شرکت های بدون ابتکار استفاده می شود. حتی اگر واقعاً در کاری که انجام می دهید بهترین هستید، نمی توانید فوراً آن را ثابت کنید.

6. در مورد مخاطبان هدف خود فکر کنید

به توسعه برندتان فکر کنید. آیا مخاطبان هدف شما، افراد منطقه شما، کشور شما یا سراسر جهان هستند؟

اگر برند خود را در بازارهای بین المللی تبلیغ می کنید، حتما این موضوع را درنظر بگیرید که شعار شما با فرهنگ کشوری مغایرت نداشته باشد. وقتی شعار شما به زبان های دیگر ترجمه می شود، ممکن است احساس منحصر به فرد بودن را از دست بدهد یا حتی معنی آن را تغییر دهد.

eoopyybv39sz پایانت طراحی سایت سیرجان 19 شعار تبلیغاتی یعنی چی؟ و نحوه ساخت شعار خوب ؟

7. به موردی که برند شما را خاص می کند توجه داشته باشید

آیا کاری را انجام می دهید که هیچکدام از رقبای شما انجام نمی دهند؟ به عنوان مثال شما خدمات تحویل کالا با دوچرخه را به مشتریان ارائه می دهید؟ از شعار خود برای افزودن احساس متفاوت و خاص بودن شرکت خود به مشتریان استفاده کنید. این روش، برای باقی ماندن در ذهن مشتریان، روشی مطمئن است.

8. آهنگ و قافیه

شعار با ریتم و قافیه همیشه ایده خوبی است. هنگامی که مشتریان آن را در تابلو راهنمای شما می بینند یا در رادیو می شنوند، مطمئناً فوراً آن را حفظ می کنند.

9. آن را محدود به زمان نکنید

شما باید با زمان تغییر کنید، اما وقتی روی شعاری کار می کنید، باید به طول عمر آن فکر کنید. به همین دلیل استفاده از کلماتی مانند “تنها” در شعار اشتباه است. شعارهای خوب از واژه هایی استفاده می کنند که با گذشت زمان صحت آن تغییر نکند.

10. شعار شما باید جامع و معرف بیزینس شما باشد

شعار شما نباید یک راز باشد! شعار شما باید تمام اطلاعات لازم را به مخاطبان ارائه بدهد و به آن ها بگوید که کسب و کار شما چیست. به عنوان مثال ، “بهترین مکان برای کارتون ها” از شبکه کارتون به مردم می گوید و آن ها می دانند با تماشای این شبکه باید منتظر چه چیزی باشند.

ابزار های سازنده های آنلاین شعار تبلیغاتی

همانطور که اشاره شد، ساخت شعار کار ساده ای نیست. به زمان، تخیل پردازی و حوصله نیاز دارد. اگر زمان یا انگیزه کافی برای این کار را ندارید، می توانید از سازنده های آنلاین شعار تبلیغاتی استفاده کنید. شما می توانید با بررسی این شعارها، موردی را که مناسب شما بود انتخاب کنید.

منابع این مطلب :

گوگل

سایت ژاکت

ویرگول

ایستاگرام

ویکی پدیا

عنوان ها

اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در reddit
Reddit
تبلیغات گوگل چه تاثیری بر روی یئو سایت دارد ؟

آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

امروزه تبلیغات بسیاری در فضای اینترنت انجام می شود و صاحبان مشاغل با ایجاد وب سایت های اینترنتی در تلاش هستند تا ضمن آشنا شدن کاربران با سایت مورد نظر، از خدمات و محصولات آن ها نیز استفاده کنند و این امر برای صاحبان مشاغل سودآور است…

ادامه مطلب »
دسته های اصلی پایانت
پایا نت

پایا نت

گروه پایا نت یک تیم خلاق است که بصورت تخصصی در زمینه طراحی سایت، طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری، طراحی لوگو، هویت بصری و طراحی برندینگ فعالیت می ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *